Навчальна лабораторія історичних студій

Permanent URI for this collection

Початок заснування Музею Національного університету "Києво-Могилянська академія" пов'язаний зі створенням науково-інформаційного і культурологічного комплексу "Бібліотека-Музей-Архів НаУКМА" відповідно до наказу Президента НаУКМА за №212 від 16 травня 2006 р. Мета цієї ініціативи полягала у збереженні та популяризації пам’яток української історії і культури, пов'язаних з історією Києво-Могилянської академії через об’єднання книжкових, архівних, музейних і документальних колекцій Університету в одному історико-архітектурному просторі Братського монастиря XVII-XIX ст.: Староакадемічний корпус – Бібліотека Антоновичів – Поварня – Трапезна з Святодухівською церквою.

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Рідкісні книги з тюркології в колекції видатного вченого Омеляна Пріцака як джерело дослідження і вивчення мов, історії та культури тюркських народів
    (2025) Сидорчук, Таїсія
    Матеріали доповiді учасника VІ Міжнародної науково-методичної конференції "Сходознавство. Актуальність та перспективи", 28 березня 2025 р.
  • Item
    Архівно-бібліотечна колекція Українського технічно-господарського інституту у Національному університеті "Києво-Могилянська академія"
    (2025) Хроболова, Ганна
    У статті подано огляд архівної та бібліотечної колекції, яка належала Українському технічно-господарському інституту й утворилася під час діяльності інституту в Німеччині у 1940-х–2000-х роках. Інститут був спадкоємцем та продовжувачем Української господарської академії, заснованої у Празі у 1922 році й надавав можливість переміщеним українцям отримати вищу й середню фахову освіту. У 2007 році, архів, що відклався за 1940-і – 2000-і роки у Німеччині, та бібліотеку було передано Науковій бібліотеці Національного університету "Києво-Могилянська академія". Після упорядкування та описування за стандартами українського архівознавства, документи інституту було оформлено у 900 справ, у яких представлено організаційно-розпорядчу документацію, листування, видання, особові документи викладачів та студентів. Книжки та періодичні видання також утворюють базу для вивчення історії інституту, його комунікаційної, дослідницької та публікаційної активності.
  • Item
    Звіт про виконання проєкту зі створення фотодокументальної виставки "Відродженій Києво-Могилянській академії – 30 років"
    (2022) Сидорчук, Таїсія
    Звіт про виконання проєкту зі створення фотодокументальної виставки "Відродженій Києво-Могилянській академії – 30 років", фінансованого іменним фондом Івана Кіндрата Міжнародного Благодійного Фонду відродження Києво-Могилянської академії (2021-2022). Результатом виконання проєкту стало створення фотодокументальної виставки. У процесі реалізації проєкту була проведена така робота: • розроблена концепція та тематико-експозиційний план виставки; • здійснено пошук та вивчено документальні матеріали та фотографії з теми виставки, що зберігаються в науковому й адміністративному архівах НаУКМА; • здійснено пошук та вивчено літературу з теми виставки, в тому числі численні публікації у ЗМІ, що зберігаються у відділі бібліографії та книжкових колекціях наукової бібліотеки НаУКМА; • виготовлено 237 цифрових копій відібраних фото-, архівних документів та опублікованих джерел з історії відродження Києво-Могилянської академії відповідно до концепції та тематико-експозиційного плану виставки; • створено дизайн-ескізи 10 виставкових планшетів та анотації виставки; • виготовлено 10 виставкових планшетів на ПВХ з нанесенням зображення методом широкоформатного друку; • здійснено монтаж 10 виставкових планшетів з використанням стаціонарної музейно-галерейної системи у виставковій залі Навчальної лабораторії історичних студій (Музей) НаУКМА (2-й поверх); • створено текст тематичної екскурсії по виставці.
  • Item
    Віртуальний музей Києво-Могилянської академії: ідея та результати проекту
    (НаУКМА, 2020) Сидорчук, Таїсія
    Метою проекту "Віртуальний музей Києво-Могилянської академії" є цифрова реконструкція історико-культурного надбання Києво-Могилянської академії протягом її понад 400-літньої історії (Київська Братська школа – Києво-Могилянська академія – Київська духовна академія – Національний університет "Києво-Могилянська академія") та популяризація і поширення знання про історичне минуле і сьогодення найстаршого навчального закладу України засобами онлайн простору.